Quentin Sirjacq’s music takes his listeners on a journey through different subconscious places, producing modern music somewhere between neo-classical, jazz, pop songwriting, and ambient, calling to mind Philip Glass’ or French Yann Tiersen’s minimalism. In his own words, the French composer says “I believe music today should allow us to care more about our inner life and self understanding in order to become more peaceful individuals and acknowledge the complexity and mystery of the human being.” 

Facebook Bandcamp | Homepage

Territory: EU/UK including Eastern Europe | Label: Karaoke Kalk / Schole | Agent: Mirca

Selected Press:

  • « Quentin Sirjacq amplifie et transforme la sonorité la plus pure de son instrument fétiche, qu’il dénude ou pare de touches évanescentes… On songe à la référence incontournable du piano contemporain Keith Jarrett, néanmoins tempéré par le minimalisme de Philip Glass. » Classica (FR)
  • « Exemplary » The Wire (UK)
  • « Sirjacq’s pieces are intimate expressions that are both powerfully emotional and elegant in formal design. His delicate touch is on full display in every one of the recording’s settings, and the music is often nostalgic in mood and heartfelt in tone—even if, in text by the composer accompanying the release, Sirjacq states that his “music is neither nostalgic nor romantic but ‘reminiscent.’” Textura (CA)
  • Klangfarben vom Fender Rhodes, von Marimba, Vibraphone und Glockenspiel umflattern minimalistische Melodien, klöppelt sich da der Geist von Carl Orff durch die fabelhafte Welt der Amelie? Wohl eher das Improvisierhändchen von Avantgardist Fred Frith, zu dem Sirjacq eine reale Geistesverwandtschaft “Zeit (DE)

  • « Wohltuend-kontemplativ: das vierte Solo-Album des französischen Pianisten. Neben dem Klavier flicht Sirjacq auch Glockenspiel, Marimba, Vibraphone und Percussion-Instrumente in seinen Sound ein. Ab und an treibt ein Minimal-Beat auch die Klassik vor sich her, um danach wieder Platz für Kammermusik zu machen.” (8 Punkte) Bayern 2 (DE)
  • « Het verhaal, dat Sirjacq op dit album brengt, is er één van een reis doorheen verschillende plaatsen ver weg waar we ons niet altijd van bewust zijn, onder meer door klassieke compositietechnieken te mengen met moderne technologie. Fans van neoklassiek, ambient en/of moderne kamermuziek mogen dit album blindelings aanschaffen.” DA Music (Belgium)
  • « Tra le moderne interpretazioni del pianoforte, quella di Quentin Sirjacq non eccelle forse per capacità di coinvolgimento, ma pennella senz’altro lucide impressioni di intricata semplicità cameristica. » Music won’t save you (IT)

Tour Dates: